Eerste dagen - Reisverslag uit Kamerik, Nederland van Anneke Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kamerik, Nederland van Anneke Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Kees, gesteund door Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

22 April 2016 | Nederland, Kamerik

De reis was voorspoedig en Yuli wachtte ons op. Direct de eerste taxrit, waarvan we na twee dagen er al zeven hebben gehad. Het eerste dat ons opviel was de enorme hoeveelheid scooters, de mondkapjes, handschoenen (vooral niet bruin worden!), dames op de scooters die in veelkleurige boerka´s rondreden. Als gauw bleek dat velen met omslagdoeken reden, zodat kleding niet vies zou worden door de smog en alle viezigheid van vervuiling. Zeker is dat je leven hier wordt verkort als je er jaren zit. Een ongekende stad die bruist, een groot verschil tussen rijk en arm, Remco en Yuli die in een pracht appartement met geweldig zwembad wonen en enkele meters daarvandaan de schrille tegenstelling. Veel in de stad geweest, naar de markten, met enig afgrijzen aldaar gezien hoe men op de locale markt omgaat met levende dieren voor de verkoop en altijd druk, druk, druk; veel mensen, veel verkeer, veel getoeter. En vooral bloedheet. Soms té, maar niet meer de Nederlandse kou is ook wel weer aangenaam.... Regelmatig is het goed eten buiten de deur. En morgen op pad....