Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Kamerik, Nederland van Anneke Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Kamerik, Nederland van Anneke Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City

Door: Kees met Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

25 April 2016 | Nederland, Kamerik

In en bij Ho Chi Minh

De afgelopen dagen was het stad en omgeving bezoeken en verkennen. Een van de tochten was naar Tay Ninh waar de tempel van de Con Dausekte zich bevindt. Enorm kleurrijk en in onze ogen vol met kitsch, tierlantijntjes en religieuze tuttifrutti. De aanhangers van deze religie hebben ongetwijfeld allerhande hogere doelen; wij ervoeren vooral leegheid. De rit ernaar toe en terug van zo´n 220 kilometer was weer ouderwets lang. Zeven uur in de bus zorgde ervoor dat het onderaardse tunnelstelsel bij Cu Chi van waaruit de Vietcong de Amerikanen bestreed al dicht was. Dan maar later. We genoten sowieso al van alles en nog wat, dat te zien was onderweg. Veel verschil met Colombia was er niet: overal winkeltjes en handel bij de huizen. En na afloop weer vastzitten in het verkeer van Ho Chi Minh City. ´t Is goed toeven. Lekker en lang in het zwembad, veel in de stad, altijd uit eten (de Aziatische keuken zijn we al aardig doorheen gegaan), het museum over de oorlog Vietnam en VS bezocht met veel nare verhalen en foto´s, etc. Morgen staan we om 4 uur ´s morgens op om het vliegtuig naar Phu Quoc in de Golf van Thailand te nemen. Toch eens ´tropical feeling´ meemaken aan het strand en met een scooter over het eiland racen. Donderdagavond laat hopen we weer terug te zijn om vervolgens vrijdag de Mekong Delta in te gaan. Dat moet wel aansluitend op Phu Doc, want 30 april en 1 mei zijn de feestdagen, dus we moeten de drukte op de weg en in de bussen voor zijn. De sterk op familie gerichte Vietnamezen gaan dan en masse op reis. Bovendien duren hun feestdagen nu vier dagen, omdat de genoemde data in het weekend vallen en die compenseer je natuurlijk in dit land op de aaneensluitende werkdagen. Goed idee voor Nederland!

• 29 April 2016 - 14:04

Ali:

Het lijkt mij allemaal On Nederlands maar wel apart en leuk vooral met de kinderen dan maak je ze lekker lang mee en weet je als ze ergens over praten wat ze er mee bedoelen. Nog veel fijne dagen de groeten van Will en Ali.