weekeinde 2 - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Anneke Hoogendoorn - WaarBenJij.nu weekeinde 2 - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Anneke Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

weekeinde 2

Door: annekeenkees

Blijf op de hoogte en volg Anneke

30 April 2012 | Colombia, Santa Marta

Querido amigos,

Enkele ´flitsen´.
- Taganga is volgens beschrijvingen in internetfora heel mooi. Met alle respect voor de vertolkers daarvan: volgens ons is het drie keer niks of het moet het jaren 60 gevoel voor mensen met nostalgie zijn. Strand was niet geweldig, soms hoogbouw en ecohutten die weinig met eco te maken hebben.
- Drie dagen park Tayrona is gaaf. 15000 ha (niet km2), maar wat kan het enorm warm zijn. Koester ons zeeklimaat! Tweede dag intensief gelopen en geklommen. Stuk naar Pueblito brak ons bijna op. Lopen in bergen in Zwitserland en lopen in de jungle is niet te vergelijken, omdat bij het laatste oververhitting op de loer ligt. Had Kees veel problemen mee.
- In Tayrona was Remco voor de tweede keer. Een kleine 10 jaar geleden tijdens de onveilige periode met vechtende milities kwam hij vanuit de noordelijke woestijn met een Indiaanse die studeerde in Bogota. Zij hadden daar haar Wayuu familie bezocht. Voor Remco was de herkenning in Tayrone erg aangenaam.
- Zaterdagnamiddag kwamen we terug in de bewoonde wereld. We trokken weer naar het hotel van de eigenaar met de tandenloze mond..... Direct maar wat shirts gekocht; de Hollandse konden met fatsoen niet meer worden gedragen.
- Toen we vanuit Santa Marta naar Tayrona trokken ontbeten we om 6.00 uur. Vrij primitief: eieren met cola, chips en tonijnsalade. Gelukkig niets gebakken, want tijdens het koken van de eieren kwam het vuil uit de pan los....
- Van alle lekkernijen eten we niet: gefrituurde varkenshuid...
- Veel aandacht van mensen die ons aanspreken en vol verbazing aankijken en volgen (nauweljks toeristen). Om ons ego te kietelen de volgende opmerkingen: grote man, mooie ogen, nog erg jong en mooi, paracemos.
- Straks naar Barranquilla, morgen vliegen we naar Bogota, kijken uit naar museum met werken van Botero.

Hasto pronto!

Anneke, Kees en Remco

• 02 Mei 2012 - 18:42

Piet En Nel:

Geniet van jullie verhalen,wat een prachtige reis,we wilen wel graag mooie plaatjes zien,groet allen.
    Voorspoedige reis terug.