Ultima dias de vacacions - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Anneke Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Ultima dias de vacacions - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Anneke Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Ultima dias de vacacions

Door: annekeenkees

Blijf op de hoogte en volg Anneke

01 Mei 2012 | Colombia, Bogotá

Buenos tardes,

Maandag aangekomen in Barranquilla. We hadden ons op de vierde verdieping van het hotel in het centrum geinstalleerd. Eten aan de overkant bij de Libanees; de bewaker met shotgun heette ons hartelijk welkom.... Verreweg de onveiligste stad. Krioelende mensenmassa, geen cultuur, grauw, steen, vuil. Bij drogisterij twee bewakers, 1 bij ingang met strak gezicht met vinger aan de trekker en de ander achter het bedienend personeel achter de toonbank. `s Avonds niet naar buiten.
Op dinsdag al vroeg in Bogota. Heerlijke Nederlandse temperaturen op 2600 mter hoogte. We vielen met de neus in de boter: 1 mei demonstraties. Communisten en Farcfans, honderden agenten om de orde te bewaken. Grimmige sfeer. We werden aangesproken door twee dames in de rang van kolonel die zich over ons ontfermden. Ze zorgden voor een hotel,namen ons mee achter de rijen dik opgestelde politie, geanimeerde gesprekken met ze, etc. Was een boeiende ervaring..... Het is wel duidelijk geworden dat er een burgeroorlog is. Botero en goudmuseum schoten erbij in: gesloten door de ongeregeldheden. Doen we woensdag, voordat we vertrekken naar Nederland. Dan volgt nog een laatste schrijven als epiloog.

Hasta luego en Holanda

Anneke, Kees en Remco

• 02 Mei 2012 - 18:57

Piet En Nel:

We wensen jullie een voorspoedige reis,en we hopen jullie gauw weer te zien.