Bijna op weg - Reisverslag uit Neiva, Colombia van Anneke Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Bijna op weg - Reisverslag uit Neiva, Colombia van Anneke Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Bijna op weg

Door: annekeenkees

Blijf op de hoogte en volg Anneke

16 April 2012 | Colombia, Neiva

Beste mensen,

Inmiddels staan we aan de vooravond van ons vertrek naar Colombia. De afgelopen weken hebben we ons intensief voorbereid en ingelezen op wat ons te wachten staat. Tijdens het weekeinde tot op dit moment van schrijven hebben we contacten onderhouden en afscheid genomen van familieleden en vrienden. Vrijdag en zaterdag gingen we uit eten met of kinderen of familie. De maaltijd als grondvorm van menselijk contact, waarbij je op onvervangbare manier kan beleven dat je bij elkaar hoort, zo placht Ter Horst het te duiden…..
We zijn benieuwd en soms ook een tikje gespannen: een lange vliegreis naar Bogota met aansluitend lange bustocht naar Neiva. Ondanks de hitte aldaar verwachten we door de ruime dag zonder slaap in elk geval één nacht goed te kunnen slapen!
Het programma ziet er veelbelovend uit. We verheugen ons op de ontmoeting met de schoonfamilie. Allemaal mooie mensen die we via skype begroetten tijdens het huwelijk van Remco en Yuli. We zullen afspraken maken voor hun overkomst naar Nederland om hier het huwelijksfeest te vieren.
In Colombia bezoeken we vanuit Neiva de woestijn vanTatacoa en San Agustin, een archeologisch gebied waar waarschijnlijk lange tijd gelden indianen leefden. Per binnenlandse vlucht gaan we naar het noorden naar Cartagena, de aantrekkelijkste stad van het land. Via Barranquilla en Santa Marta komen we terecht in de jungle van park Tayrona, volgens kenners één van de mooiste plekken. Via Barranquilla vliegen we naar Bogota, waar we het Museo del Oro (goudmuseum) en het Donacion Botero willen bezoeken alvorens de reis naar huis aan te vangen.

Anneke en Kees